keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Elossa ollaan !

Pitkästä aikaa!

Enpä oo nyt kirjotellu. Syy on siinä, että oon nyt tullu takas Suomeen ja vaipunu synkkyyteen.. No ei vaiskaan (tai ei ainakaan ihan). Viimeksi taisin kirjottaa Amsterdamista. Sen jälkeen suunnattiin Berliiniin, ja sieltä etelä-Saksaan, Konstanziin. Saksan jälkeen takas Barcelonaan, mutta kämppä ja työhommat meni niin vaikeaksi, että katoin parhaaksi tulla (ainakin käymään) Suomeen. Katja meni vielä käymään Lontoossa, mutta sekin kotoutuu tässä piakkoin. Kesä oli mahtava, sanoisin että paras tähän mennessä. Kaikki meni hyvin (ainakin suurimman osan ajasta) ja jäi mahtavia muistoja. Tällä hetkellä en oo varma, jäänkö pitemmäksi aikaa Suomeen. Oon miettiny esim. au pair-hommia, ja viimestään ens kesänä takas Barcelonaan. Sitten olis kans suunnitelmissa yliopistoon haku Espanjaan. Saa nähdä... Kiitos kaikille ketkä on lukenu (äiti ja Satu), musta on ollu huippu kirjottaa tätä blogia. Ehkä tää vielä jatkuu, kuhan pääsen täältä Suomesta paleltumasta (siis ei voi olla näin kylmä koko ajan??).

Nyt nokka kohti uusia seikkailuja! Mo.

lauantai 14. syyskuuta 2013

Kuvia Lontoosta

Hello!

Tässä ois kuvapläjäys Lontoolta.

Yritettii ottaa kuvvaa meistä ja Big Benistä...iha putkeen meni.

sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Reissun päällä

Lontoossa ei viihdyttykkään kauaa, siellä oli liian kallista ja kylmää. Lisäksi meinaa alkaa tulla koti-ikävä, siis ikävä Barcelonaan (sori Suomi). Päätettiin siis käydä nyt vähän reissaamassa kerta lähdettiinki, ja palata sitten Barnaan. Etitään nyt koko ajan uutta kämppää ja töitä sieltä.

Me lähdettiin siis Lontoosta perjantai-aamuna. Oli tarkotus mennä junalla suoraan Pariisiin, mutta ne junat oli järkyttävän kalliita, joten jouduttiin uusimaan suunnitelmia. Mentiin junalla Doveriin, sieltä lautalla Calaisiin ja sieltä junalla Lillen kautta Pariisiin ! Käytiin kattoo Eiffelin tornia ja ootettiin junaa asemalla semmonen 7 tuntia.. Ei ollu kovin mukavaa, varsinkaan ku sitten ku saatiin puoli tuntia ennen junan lähtöä kuulla et se on täynnä. Noh, onneks seuraava meni n. 20 minuutin päästä. Oltiin siis menossa Amsterdamiin. Piti vaihtaa junaa Brysselissä ja uudestaan jossain muualla, tehtiin varmaan 3 tai 4 vaihtoa, mutta nyt ollaan vihdoin täällä! Ja täällä ollaanki sitte kolme yötä, niin saa vähän hengähtää. Tässä vähän reissukuvia. Lontoo kuvat tulee myöhemmin, wait for it!

Dover

Lautalla väsyneenä

Calais

Tätä ei ehkä tarvi esitellä.

tiistai 3. syyskuuta 2013

London sucks!

Paljon asiaa, kun ei oo päässy koneelle kunnolla moneen päivään. Yritän kertoa nyt tiivistetysti.

Viime keskiviikkona siis juhlittiin Katjan synttäreitä, ja samalla meidän läksiäisiä.

Vietiin K silmät sidottuna rannalle ja annettiin CHAMPAGNE SHOWER!

Sitten kämpille syömään kakkua, laittautumaan ja ulos.

Torstai olikin viimenen päivä Barcelonassa. Käytiin käveleskelemässä ympäriinsä, satamassa ja vanhassa kaupungissa enimmäkseen. Ja tietysti tapaksilla !

Lähettiin siis to-pe välisenä yönä, 3:30 aikoihin bussilla lentokentälle. Bussi oli ensinnäkin myöhässä, ja drop-in:nissä oli hirveet jonot. Kun päästiin siihen, meille sanottiin et laukut painaa liikaa. No, eikun heittämään halvat vodkat ja kaikki muu painava mikä irtos roskiin. Takas jonottaan, ja viimein kun saatiin laukut annettua, meillä oli alle 15 minuuttia aikaa ehtiä portille. Juostiin täysiä! Onneksi sielläkin oli jonoa, niin ehdittiin. Olin nukkunu about 10min koko yönä, joten nukahdin samantien koneeseen. Heräsin Lontoosta about 8 aikoihin, ja eikun taas bussiin ja keskustaan ettiin hostelli. Nukahdin samantien bussiinki, ja kun heräsin niin se oli vielä ekalla pysäkillä. Nukahdin taas, ja ku heräsin niin sama juttu. Päätin kattoa kelloa, ja huomasin et oltiin seisty siinä 1,5h. Selvis, että bussi oli hajonnu, ja jouduttiin oottamaa uutta. Mua ei haitannu yhtään, sainpahan nukuttua.

Hostelli löyty aika helposti, ja meille selvis, että vaikka oltiin varattu ja maksettu 8 hengen dormista, niin saatiin ekoiksi öiksi 2 hengen huone. Huippua! Raahattiin meidän ylipainoset matkalaukut sitten ahtaita portaita ylös 7. kerrokseen, ja tottakai mää välkkynä heitin avaimen sängylle ja käännyin auttamaan Katjaa. Ovi meni kiinni ja lukkoon. Hups.. Sit ku vihdoin oltiin saatu vietyä kamat huoneeseen, mentiin läheiseen puistoon piknikille, ja nukahdettiin sinne melkein pariksi tunniksi. Nykyään sitä osaa nukkua missä vaan!

Ekat pari päivää Lontoossa meni ihan hyvin, mutta sunnuntaina mulle alko tulla ihme oireita. Huuli turpos, punasia läiskiä ihossa.. Päätin oottaa aamuun asti, ja kun maanantaina heräsin niin silmät oli turvonnu niin umpeen etten oikeastaan pystyny ees avaamaan niitä. Eikun sairaalaan. Hostellin tyypit oli ihania, ne järjesti mulle kyydin sinne ilmaseksi. Sairaalassakin kaikki oli tosi mukavia, ja koska mulla oli eurooppalainen sairasvakuutuskortti, ei tarvinu maksaa mitään. Sairaalassa meniki koko päivä. Pyörryin heti ku päästiin sinne, ja ne otti mut sisään samantien. Mulla oli siis allerginen reaktio, ehkä antibiooteille joita olin syöny viikon, tai jollekki siellä hostellissa. Pääsin kuitenkin illalla pois, sillä oireet alko helpottaa.

Tänään aamulla naama oli turvonnu lisää ja punasia läiskiä alko tulla taas. Hostellin tyypit oli taas aivan mahtavia, ja anto meille oman kämpän ihan sen hostellin läheltä. Eikä meidän tarvinu edes maksaa lisää! Ainakin täällä on loistava asiakaspalvelu jos ei muuta. Tää huoneenvaihdos siis sen varalta, että siellä hostellissa oli jotain, joka aiheutti tän allergian. Noh, eipä tässä muuta, teen vielä toisen postauksen myöhemmin Lontoosta kuvineen yms. Jos tässä on hirveesti kirjotusvirheitä niin antakaa anteeksi, aurinko paistaa tähän näytölle enkä yllä käyttämään sälekaihtimia..

sunnuntai 25. elokuuta 2013

Labyrinttipuisto

Käytiin tossa yks päivä seikkaileen puistossa, jossa oli labyrintti ! Se oli tosi nätti paikka, aika syrjässä joten ei paljon turisteja. Ei paljon muuta sanottavaa, mutta kuvia sitäki enemmän.

Ciao!

perjantai 23. elokuuta 2013

Lazy day

Tänään laiskotutti. Katjan piti herätä aikasin, koska sillä oli asioita hoidettavana, ja sen jälkeen se tuli kämpille nukkuun. Mua ei huvittanu maata kämpillä, joten lähdin puistoon lukemaan kirjaa.

"If I weren't a tree I would kiss you right now"