torstai 4. heinäkuuta 2013

Hola!

Täällä sitä nyt ollaan. Tai siis mää (Janu) oon.. Meille tuli tiistaina vähän ongelmia työkkärin kanssa, ja Katjan piti olla Suomessa vielä pari päivää.. Se sai onneks melko halvan lennon perjantai-illaksi. Tulin eilen klo 18 paikallista aikaa, ja mun piti olla kämpillä viimeistään klo 19:30 ja täällä oli yks nainen vastassa antamassa avaimet . Noh, Barcelonan lentokentällä oli joku lakko niin jouduin odotteleen laukkua about tunnin. Taksimatkaki kesti kauan ku oli ruuhkaa, eli olin yli tunnin myöhässä. Vähän jännitti et onko täällä enää ketään, en voinu soittaakkaan ku ei ollu verkkoa. Onneks se nainen oli kuitenki vielä täällä! Se ei kyllä puhunu yhtään englantia, mutta yks kämppis onneksi tulkkas. Tää on siis iso soluasunto, täällä on 6 kahden hengen ja 2 yhden hengen huonetta, ja meillä on siis kahden hengen huone. Tää on ihan kiva, aika iso huone jossa on ranskalainen parveke. Kämppiksiä on 9 joista oon tavannu 5. Suurin osa oli Ranskasta. Kaikki vaikutti tosi mukavilta! Yks tyttö kävi eilen näyttään mulle missä on lähin ruokakauppa (se on onneks ihan kulman takana) ja yks poika neuvo mut aamulla metropysäkille.

Eilen illalla olin tosi väsyny niin kävin vaan kaupassa ja menin nukkumaan. Tänään heräsin joskus puol 11 enkä muistanu ees aluksi että oon Barelonassa! No, sitte ku heräilin niin oisin halunnu suihkuun mutta en löytäny pyyhettä mistään, ja kämppiksiä ei näkyny. Ei se sit auttanu ku kattoa netistä reitti Primarkiin ja sinne ostamaan pyyhe. Tästä pääsi helposti yhellä metrolla sinne. Sitte tulin kämpille ja tein ruokaa, ja lähdin vähä seikkaileen. Kaikki kadut on täällä mun mielestä ihan samannäkösiä, niin oon jo meinannu eksyä pari kertaa (kartta olis ehkä iha hyvä).. Mut tosiaan kävin vähä kävelee ja löysinki Passeig de Gracian, semmosen ison shoppailukadun. Mulla ei nyt hirveesti oo varaa shoppailla, mut kävelin siellä ja istuskelin ja ihmettelin. Täällä on tosi paljon turisteja nyt (no shit..) niin yritin bongailla suomalaisia, mut ne aina osottautuki ruotsalaisiksi.. :( Sitte kävelin kämpille päin ja kävin vielä kaljalla tossa kulman takana. Kylmä Heineken oli ehkä tän päivän kohokohta! Ja se makso 1,80e! En kestä ku ruoka ja kalja on täällä niin halpaa. Ostin aamulla paketin jätskiä, se makso 2,20e ja oli kallein mun ruokaostoksista. Harmi vaan et se ei kunnolla mahdu tonne säälittävän pieneen pakastimeen, ja on iha sula... No, hyvää silti.

Mulla jäi vissiin kameran johto kotia, niin en saa ainakaa vielä kuvia tänne...

Tämmöstä tännään, huomenna illalla Katja tulee ja ei tarvi olla yksin! Aluksi aattelin etten uskalla varmaan lähteä koko kämpästä ulos, mutta nyt ku oon täällä niin ei mua enää pelota yhtää. Tottakai oon varovainen ja en mää pimeällä kyllä uskallakkaan yksin lähteä mihinkään.
Ei mulla muuta, mo!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti